laupäev, 12. november 2011

3. stsenaarium- Andekas laps tahab taas õppida

Markus on 3. klassi poiss. Koolis jõudis ta eelnevatel aastatel väga hästi edasi, kuid nüüd on õpimotivatsioon kadunud. Poiss on pahur ega taha kooli minna. Vestlusel selgus, et Markusel on koolis igav- õpetaja ei küsi teda, sest teab, et Markus oskab nagunii. Markus leiab, et elu on ebaõiglane, ta tahab ka vastata ja hiilata oma teadmistega. Poiss tunneb, et tal pole vaja õppida, sest nagunii õpetaja teda ei märka, pealegi on antud õpiülesanded „titekad” ega paku pinget. Sageli kuuleb tema suust ütlust: „See on nii mõttetu!”

Poiss istub õhtuti arvuti taga ja kui see tal ära keelatakse, siis mängib ta telefoniga. Mitte lihtsalt niisama telefoniga, vaid NUTITELEFONIGA, mille ta paar kuud tagasi sünnipäevaks sai.

Kuna vanemad ei osanud poega suunata õppimise juurde ega teadnud, mida ette võtta, et nende targast lapsest looder ei saaks, pöördusid nad kooli poole. Ühises vestluses, kuhu oli kaasatud peale klassijuhataja veel kooli haridustehnoloog (kuna arvutihuvi oli ju teada), leiti lahendus- nimelt selgus, et on olemas just algklassilastele mõeldud veebileht, mida saab kasutada nutitelefoniga. Haridustehnoloog soovitas õpetajal luua sinna klassikonto ja kutsuda oma klassi lapsi seal osalema.

Õpetaja tegigi klassile konto ja lisas lapsed kasutajateks. Nüüdsest alates on lastel lisamotivatsioon tunnitööga toimetamiseks, sest see laps, kellel on töö valmis, ei pea enam igavlema, vaid võib vabalt oma nutitelefoniga hankida põnavaid lisaülesandeid.

Osa ülesandeid on sellised, millele saab vastuse kohe, testivormis. Osa ülesandeid aga sellised, kus tuleb õpetajale saata sõnum ja siis õpetaja saab M klassilehelt saata sõnumi vastu.

Samuti on olemas sellel lehel foorum, kus kirjutatakse klassi järjejuttu ja arutatakse klassiõhtute teemasid.

Markus teeb nüüd tunnis jälle rõõmsalt tööd, ta saab nagu varemgi, tunnitööga kiiremini hakkama ja logib sisse M klassilehele. Markus avastab sealt kausta, mille pealkiri „Eriti rasked ülesanded” lausa kutsub uurima, mis seal sees on. Markus avastab, et ülesanded on üles ehitatud levelitele, enne tuleb lahendada lihtsam, siis pääseb edasi järgmisele tasemele. Õppimine on põnev. Õhtul saab Markus õpetajalt kiitva sõnumi ja teate, et on spetsiaalselt Markusele lisanud uue kausta ja põneva ülesande, mida saab lahendada uue tarkvara abil. Uue tarkvara leiab Markus klassi M lehelt ja siis tuleb see alla laadida oma telefoni.

Kõik on õnnelikud: Markus, tema vanemad, õpetaja ja ülejäänud klassikaaslased.

3 kommentaari:

  1. Klassis kiirematele õpilastele lisaülesannete andmine mobiilikeskkonna kaudu võib olla hea mõte.

    Mind pani natuke kõhklema järjejutu kirjutamine mobiili kaudu. Mobiil ei ole pikemate tekstide kirjutamiseks kuigi mugav, sama probleem on pikemate tekstide lugemisega. Milline eelis on siin mobiilil tavalise arvuti ees? Äkki oleks lahenduseks piirata ära järjejutu osade pikkus umbes nagu Twitteri säuts ja Facebooki status update on piiratud pikkusega? See sunniks õpilasi keskenduma ühele kitsale arengule järjejutus ning kirjutise väiksema mahu korral oleks neid omakorda rohkem oodata.

    Praegused stsenaariumid ei puuduta mobiiltelefoni kasutamist kaamera ja diktofonina. Kas m-klassi juures on ka selliste stsenaariumide peale mõeldud?

    VastaKustuta
  2. Seda head võimalust, mis sa välja pakkusid, on olemas ka minu (Liina) 2. stsenaariumi juures:). Aga loomulikult saab seda ka siin ära kasutada.

    VastaKustuta
  3. Nüüd tuli minu kommentaar vale artikli alla, tegelikult oli see mõeldud 3.stsenaariumi täiandatud versiooni juurde :)

    VastaKustuta